Razvijanje brenda i unapređenje kvaliteta meda kroz projekat Honey Tag

Institut za preduzetništvo i ekonomski razvoj realizuje pilot projekat Honey Tag čiji je cilj zaštita brenda i unapređenje kvaliteta meda u Crnoj Gori. Honey Tag je koncipiran na način da se koristi TagItSmart tehnologija(www.tagitsmart.eu). Svaka etiketa će sadržati kombinaciju QR koda i funkcionalnog mastila kojim se potvrđuje originalnost i kvalitet proizvoda. Pored markera, zajedno sa mobilnom aplikacijom i cloud platformom, biće obezbijeđena:

  • Jedinstvena identifikacija i praćenje svake tegle meda;
  • Mehanizam za borbu protiv falsifikovanja i kontrola sigurnosti hrane;

Aplikacija će omogućiti interakciju sa potrošačima i promociju poslovnih aktivnosti proizvođača meda. Tokom realizacije projekta, projektni tim će organizovanjem radionica i učešćem na manifestacijama promovisati i edukovati, ne samo proizvođače meda, već i potrošače. Očekuje se da će implementacija pilot projekta pružiti osnovu pčelarskim udruženjima, kao i pojedinačnim pčelarima da usvoje TagItSmart tehnologiju i koriste je za sopstvenu zaštitu proizvoda. Indikator uspješnosti ovog projekta pokazaće studija izvodljivostii analiza pristupačnosti potencijalnih rješenja.

Pilot projekat HoneyTag se realizuje u saradnji sa Savezom pčelarskih organizacija Crne Gore, a finansira se iz „Horizon 2020 – Okvirnog programa za istraživanje i inovacije (2014-2020)“ Evropske komisije.Za više informacija o projektu, posjetite web stranicu www.honey-tag.me

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *