Savjetovanje u Kući meda okupilo veliki broj pčelara

 

Program edukacije pčelara  nastavljen je sa predavanjem doktora veterinarske medicine Saše Grubića. Predavanje je održano  u Kući meda 23.januara ove godine. Predavanju je prisustvovalo oko 100 pčelara.

Tema savjetovnja je bila “Utica hrane i patogena na imuni sistem pčela”.

Dr Grubić je u svojoj prezentaciji opisao način  funkcionisanja pčelinjeg  organizma  kao i uticaje koji dovode do pada imuniteta i propadanja pčeinjih zajednica. .U vremenu eksploatacije cjelokupne poljoprivrede dolazi do narušavanja prirodnih uslova  što izaziva mnoge poremećaje kod pčela.Pčelinji organizam je specifične građe, jednostavan je, sa otvorenim srcem kroz koje kruži  hemolimfa. Takav sistem omogućava virusima da vrlo brzo zauzmu cijelu unutrašnjost pčele i vrlo brzo je osvoje. Upravo zbog toga treba posvesti posebnu pažnju imunitetu pčele i ne dozvoliti da postane laka meta mnogobrojnim virusima. Kako je naveo dr Grubić, danas imamo blizu 30 različitih virusa koji napadaju pčele i stvaraju velike poremećaje u razvoju društva.Od toga najčešće se javljaju virus akutne paralize, crnog matičnjaka, deformisanih krila….

Glavni razlog razvoja virusa u pčelinjoj zajednici jeste varoa. Pored toga što je njihov prenosilac varoa svojim prisustvom siše hemolimfu, odnosno slabi jedinku a samim tim i cijelo društvo. Nakon što prodre u unutrašnjost pčele varoa sa sobom unosi i viruse koji kasnije prave veliki problem društvu. Zaključak svega jeste pravovremena i efikasna strategija borbe protiv varoe. Na koji način pčelari razvijaju strategiju protiv varoe  zavisi od njih samih. Prema mišljenju dr Grubića, oksalna kisjelina može biti glavno sredstvo protiv varoe. Imajući u vidi istraživanja i prezentaciju koju je skoro imao dr Naneti a tiče se upravo oksalne kisjeline trebamo ozbiljno razmišljati o svim varijantama njene upotrebe.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *